My Little Pony - satumaa on herännyt eloon



Olen pitkään ihastellut ja seurannut valokuvaajia, jotka kuvaa legoukkoja, autoja tai nalleja erilaisissa tilanteissa. Kuvissa näkyy ja tuntuu vaiva, innostus ja satumaailma. Näillä ihmisillä on erilaista luovuutta, lapsenmielisyyttä ja innostusta valokuvaamiseen. Noin vuosi sitten ajattelin, että hitto, kyllä minä pystyn samaan ! En ennen aloittamista ihan ymmärtänyt mikä vaiva yhden kuvaamiseen vaaditaan. Ideointi, somisteiden valmistelu, oikean paikan löytäminen jne. Niin ja aina visiot eivät vaan sitten näy kuvassa..  Tällainen kuvaaminen vaatisi melkein studio-olosuhteet, jotta kaikki onnistuisi.

Tässä näette muutaman otoksen, joita olen ottanut vuoden aikana. Talvella tämä "harrastus" vähän unohtui työkiireiden alle, mutta ehkä ensi talvena saan toteutettua muutaman päässä pyörivän idean. Muutaman kuvan olen aikaisemmin julkaissut rinnakkaisblogissani (vuosi sitten kaverini kanssa perustamassa blogissa), mutta paljon on ennen julkaisemattomiakin kuvia. Nämä kaikki on otettu siis ilman studiota, lisävaloja tai salamaan. Itseasiassa valitsin tähän vain luontoaiheisia ponikuviani, jotka on otettu ulkona. Muutaman kuvan olen tässä vuoden aikana ottanut sisälläkin ihan kokeilumielessä. Jos tämä herättää suurta kiinnostusta, niin voin laittaa niitäkin jakoon jossain vaiheessa.

Jälkikäteen olen harmitellut, että valitsin kuvauskohteeksi juuri ponit, sillä heiltä ei saa liikutettua jalkoja eikä vaihdettua ilmeitä jos se olisi tarpeen kuvassa. Erilaisten tunteiden esittäminen on siis vaikeampaa tai lähes mahdotonta. He eivät myöskään voi halata tai tarttua mihinkään esineeseen. No ponit on luotu kävelemään joten kävelköön kuvissakin. My Little Ponyt valikoitui kohteeksi itseasiassa ihan siitä syystä, että näitä meillä on lattiat täynnä. Eipähän tullut lisäkuluja tämän harrastuksen aloittamisesta. Vuoden aikana olen ostanut vain yhden ponin ihan itselleni - joka sekin ajautui leikkeihin ja etsin sitä aina kissojen ja koirien kanssa. Se on tuo violetti, ainut näkemäni hymyilevä poni.












Näille kuvausreissuille isommankin saa mukaan hyppien. JOS siis minä haluan avustajaa mukaan, yleensä avustajalla nimittäin on monen monta ehdotusta ja ponitkin on ihan eri mitä äiti valitsisi :D. Ehkäpä teen ensi kerralla kuvausreissun, jossa hänellä on oma kamera ja julkaisen sitten molempien versiot vertailun vuoksi :)


Löytyikö suosikkeja  ?

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Övertorneån maauimala ja uimaranta

Pääsiäisreissu Luulajaan

Tornionjoki- Suomen toiseksi pisin joki